Hodně lidí předpokládá, že matika je jednak obtížná a druhak nepraktická. To první není třeba rozporovat, ale to druhé je absolutní nesmysl. Jakmile zapnete mobilní telefon, ocitáte se uprostřed výpočtů, které vám doporučují příspěvky na sociální síti, vybírají personifikovanou reklamu a snaží se předpovědět, které video nebo zboží byste jako zákazník byl ochoten koupit. Mnohem jednodušší aplikací je ale i vaše samotné rozhodování, kdy dnes za jeden z hlavních faktorů při nákupu považujeme hodocení zboží nebo prodejce/restaurace/nabídky. Obchod byl vždy situace modelovatelná pomocí teorie her, což je obor zaměřený na volbu strategií v závislosti na jiných, například volba prodejce při nastavení ceny nebo v poctivosti popisu zboží. Ve chvíli, kdy je ale chování hráče zaznamenáno, hra se lépe modeluje v iterované formě. O těchto věcech byly natočeny filmy a uděleny za jejich zkoumání Nobelovy ceny. Mimořádně fascinující je, že právě rozvoj technologií jako je online hodnocení okamžitě staví do role užitečných nástrojů matematické nástroje, které se v době své první publikace zdály být spíše hříčkou či libůstkou.
Autor příspěvku Tomáš Roskovec se těmito tématy zabývá se svými studenty ekonomie, kterým jsou tyto metody bližší než ryzí teorie.